14257590_1830566523844025_8735907061276106423_o
Genel

Harika Mezeleri ve Manzarası ile Chef Mezze

Doğu Akdeniz ve Türk mutfağının vazgeçilmez başlangıçlarıdır mezeler. Her kültür kendine göre özellikler katmışlardır mezelere , farklı olabilmek adına , ama genelde temel yapı aynıdır. Yunanistan’dan , Lübnan’a , Türkiye’den Suriye’ye kadar uzanır mezelerin hikayesi. Biz tarihçi olmadığımız için hikayenin tarihine değil lezzetine bakmaya geldik,geldik de nereye geldik.

14124873_1825972070970137_8255399840479582792_o

Chef mezze muhteşem boğaz manzarası ile Gümüşsuyu Opera Otel’in terasına , Bilal&Gazi Ateş kardeşler tarafından kurulmuş bir işletme. Kendilerini daha önce Sortie’de açtıkları meze restoranından tanıyoruz zaten , belki de İstanbul yeme içme camiasına bu konsepti ilk getirenler kendileri ama kim olduklarından ziyade bizim beğenimizi kazanan , bize sundukları lezzetli mezeleri ve bir o kadar keyifli hizmetleri.

Aslında mekanın bir otel içinde açıldığını duyduğumda hem hayal kırıklığı hem de ön yargı ile yaklaşmıştım. Neden derseniz , otel restoranları , karizmatik yabancı şeflerin , lezzetsiz yemeklerini ve yanında bizlerin en önem verdiği dostane misafirperverliğin ve sıcak karşılamaların dışında , rahatsızlık veren ve samimi olmayan, giriş den masanıza gidene kadar kendinizi Avusturya Arşidük ailesinden hissettirmeye özen gösteren bir yapıya sahiptirler.E tabi bizim karnımız aç, heyecanla mezeleri tatmak için sabırsızlanıyoruz ve amacımız meze yemek olduğu için bir an önce rakımıza da kavuşmak istediğimiz için , arşidüklük hareketlerinden ziyade , sıcak kanlı bir karşılama bekliyoruz.

14206140_1829163230651021_5358328394493036719_o

Otelin yerini bulmak çok kolay. Taksim meydanından Alman konsolosluğuna inen yol üstünde sağda kolayca bulabilirsiniz. Arabayla gelenler için kapıda Vale hizmeti mevcut. Otelden içeri girdiğinizde resepsiyon sizi asansöre yönlendiriyor. Asansör ile en üst kata terasa çıkıyorsunuz ve  kapı aralandığın an , sizi karşılayan Chef Mezze ekibi , size yol gösterirken o da ne !!! sağınıza baktığınız an bir meze tezgahı , içinde yok yok , sadece görüntüsü karnınızın acıkmasına ve bir an önce masanıza geçip hemen sipariş vermek istemenize sebeb oluyor. İnanın o tezgahı görüp de ben diyetteyim , bugün içki içmeyeceğim ya da çok aç değilim gibi bahaneler üretmek imkansız. Bir de meze tezgahının tam karşısına bir meyve pazarı kurmuşlar , sandıklar üstünde meyveler yemek sonrası sizi bekliyor.

Çok vakit kaybetmeden masamıza geçiyoruz, rezervasyonsuz gitmenizi pek tavsiye etmem, bir de hava kararmadan mutlaka o muhteşem manzarayı görmenizi tavsiye ediyorum. İstanbul boğazını, tarihi yarım adadan ,köprüye kadar çok geniş bir açı ile ve en önemlisi çok yüksekten hakimsiniz.İnanın boğazın keyfi deniz kenarından değil , teraslardan tatlı bir esintiyle izlemek tarifi imkansız bir duygu.

Masamıza geçtikten sonra , sıcak kanlı garsonlarınız sizi meze tezgahına götürüp siparişlerinizi alıyor. Bu çok önemli bir ayrıntı, neden derseniz görerek sipariş vermek menü den sipariş vermekten çok daha verimli. İsmini bilmediğiniz bir çok mezeyi atlayarak sipariş verebilirsiniz menüden , ama görerek , hissederek , beğenerek seçmek , lezzet şölenine başlamadan önce yapabileceğiniz en doğru hareket.

Mezelerimizi söyledikten sonra , artık mekanı biraz incelemek aklınıza geliyor. Modern ve şık , yorucu olmayan bir dekorasyona sahip mekan. Bu konuda meşhur mimarlarımızdan birinin imzasını görebilirsiniz zaten duvarda. Şimdilik her şey çok keyifli gidiyor ama her şey bir yana lezzet bir yana. Bizim için mekandaki en önemli ayrıntı lezzet. O yüzden mekanı sevip sevmemek arasında ki kararı biraz dan gelecek olan mezelere bağlı..

Bu meze konseptinin en beğendiğim ve sevdiğim yönü, siparişlerin çok hızlı gelmesi. Yemekler bizler için önceden özenle hazırlanmış ve sipariş verdiğiniz an tabaklara servis edilip masanıza geliyor. Çok kalabalık olmasına rağmen çok hızlı servis alabiliyoruz. Bu da biz Türkler gibi sabırsız bünyelere çok haz verecek bir durum. Sırf bu yüzden bile tercih edilebilecek bir mekan.

Mezelerimiz geliyor, başlıyoruz tadımlara. Nerdeyse tüm mezeleri tadıyoruz, Tek tek mezeleri anlatmanın bir anlamı yok bence. Gerçekten tümü çok lezzetli ve doyurucu ve çok özenle hazırlanmış , hiç birine haksızlık etmek istemem. Ama çok önemli bir bilgi de vermek istiyorum. Midye dolma sevenler , Çeşme’ de bulduğunuz o inanılmaz lezzetli midye dolmaları artık İstanbul’da burada bulabilirsiniz. Çok fazla meze yemiş olmamıza rağmen , hala tatlıya midemizde yer bulabilmemiz sanırım mezelerin kaliteli malzemeler ile yapıldığının bir ispatı oldu bize.Tatlı menüsüne kanmayın , içerde neler neler var .Tümünden azar azar sipariş edin , katmeri de farklı bir yorumla bir kişilik bir porsiyona başarılı bir şekilde indirdikleri için tatlıların tümünden tadabilirsiniz.

Mekan güzel ,manzaraya doyamadık , yemekler bizi bizden aldı ama bir de bir müzik var , klasiklerden nostaljiye , Tanju Okan’dan Tarkan’a bizi bir oraya bir buraya götürdü getirdi.Sadece müzik dinlemeye bile gidilir o kadar iyi bir Dj arkadaş var.  Aslında mekanı adlandırmak gerekirse modern bir meyhane diyebiliriz. Keyif veren sadece mezeler değil; müzik ortam hizmet her şey güzel.

En güzeli de, ister ailecek , ister kız kıza , ister erkek erkeğe , hiç rahatsız olmadan rahatlıkla gidilebilecek bir yer, hatta biz iki aile çocuklarla gittik modern meyhanemize.

Fiyatlara gelirsek normal ortalama içinde , rahatsız edici bir rakam ile karşılaşmadık.Hakkı neyse o diyebiliriz.

Sonuç olarak İstanbul’da yaşayanlara, tatil için gelenlere, yeme içme seven herkeslere tavsiye edebileceğim bir mekan olmuş.Bu mekanı gördükten sonra naçizane bir tavsiye de bulunmak istedim İstanbul otellerine. İstanbul’ da ki otellerin çoğu roof tabir edilen teraslara sahip. Genelinde kendi işletmeleri mevcut.Bence artık bu güzelim terasları bırakın özel işletmelere hem siz hem İstanbul hem bizler kazanalım.

Hafta içi diyet hafta sonu yemek diyelim ve yazımızı sizlere bir rehber olabilmesini dileyerek bitirelim.